Mera tårta varsågod

09 mars 2009 at 16:52 Lämna en kommentar

Nu har regnbågstårtan från O´s kalas virvlat runt på min blogg ett tag. Den var skoj att göra, god att äta och fin att titta på – och varje steg i processen lika värt att dokumentera. Så tårtan har fått en egen LO, förstås;

tartanInspirationen kom ur en scrapbookingbok, utlånad av söta Krumeluran – på LOn har jag ett mönsterpapper som är delat i fyra lika stora rutor – dessa rutor har jag sedan varierat mönstrets riktning på. Pappret har jag haft i evigheter – först nu fungerade det – tack vare det tipset.

När jag scannar in mina LOs blir halva sidan i gången vad som får plats på bädden – hur jag sedan alltid lyckas få en av de två olika delarna ljusare begriper jag inte – så tittar man noga på min LO här ser man att hälften är snäppet mörkare än den andra halvan. Ahhggrr. Antagligen SBS!

Material; albumblad från Ordning&Reda, mönsterpapper American Crafts, Play, Capture the Flag och Basic Grey Mellow. Bokstäver Basic Grey Color me Silly och Lucky. Bricka från ett spel och en liten bit band. Svart och vit tusch. Alla papper limmade med spraylim och spelmarken med dubbelhäftande tapé.

Entry filed under: Scrapbooking. Tags: , .

Papper med kant Hemliga lådan

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Jag är Mari, mamma, dotter, syster, vän, scrappare, rädd för hundar och svag för choklad. Jobbar med Paf Open i dreamteamet och är en stolt del av April Kommunikation Bloggar för att dela med mig av det som är vackert, skoj, pyssligt, scrappigt, klokt och inspirerande - välkommen!

Mest lästa inlägg

Senaste inläggen

Mest klickade

  • Inget

