Tips från helgen – uppdaterad

22 mars 2009 at 20:02 5 kommentarer

Ibland köper jag papper med vacker kant – känns det igen? Gissa om glädjen var stor när söta Krumeluran så generöst delade med sig av det här tipset

mall

Nästa gång du köper ett papper med fina kanter – rita av det och klipp ut det i kartong. På så sätt kan du när du sedan hittar ett vackert papper du måste ha (ja jag vet att det finns sådana) och det inte har annat än raka kanter – rita av mallen och klipp ut ett vackert kantat papper med ditt favoritmönster! Snipsnap. Fler av tjejerna på kursen tog till sig tipset på stört – klart det med så bra inspiration!

Om du vill se resultat titta här – Jenny, Tette och Sanne klippte till direkt.

Kurstjejerna gav mig utmaningar – fluffa, sy på en LO och lappa ett par jeans! Jag går inte in på detaljer men lovar ladda upp något resultat snart.

Från förra kursen hade vi också en utmaning – eller hur Marika, Marika och Sofi! Och, haha, Sofi och jag är klara – liten tjuvtitt!

kopia

kopiauggla

Marika och Marika! När tid och pyjamaser är på rätt – hör av er!

Entry filed under: inspiration, Mediskurs, Scrapbooking, utmaningar. Tags: , , , , , .

Mera från helgen – minisar (uppdaterad) Bagare

5 kommentarer Add your own

  • 1. Marika  |  22 mars 2009 kl. 22:01

    Ugglorna har ännu inte landat i Mariehamn, men jag hör av mig när det är klart. Minialbumet om skattjakten har jag jobbat stenhårt med i två kvällar nu, och det är klart! Blev en sagobok med mina barn i huvudrollen, det blev kvällens godnattsaga!

    Svara
  • 2. Marika L  |  24 mars 2009 kl. 14:22

    Ugglorna har inte landat i Flaka heller…. eller rättare sagt jag har inte använt pappret än… Jag har fullt upp med min ”släktbok”. Och så har jag utmanat mig själv genom att gjort ett minialbum med färger som går ton-i-ton (såna papper som jag inte visste när jag skulle använda…). Men nu är det gjort och idéerna fick jag ju på kursen! Det är bra när man kan ”låna” idéer av er alla andra! Tack!

    Svara
  • 3. Säg Hej åt Erica! « Saxolim’s Blog  |  13 april 2009 kl. 14:49

    […] kursen i mars inspirerade Krumeluran oss alla att se på gamla lådor med nya ögon. Erica har fortsatt […]

    Svara
  • 4. Sy på LO « Saxolim’s Blog  |  13 april 2009 kl. 18:41

    […] – som att sy på tyg! Jag ändrade inte någon inställning på symaskinen, bara gasen i botten! Tjejerna på kursen utmanade mig bla. att sy på LOn – och tack för den peppningen för nu är det […]

    Svara
  • 5. Mera Medis « Saxolim’s Blog  |  24 augusti 2009 kl. 17:21

    […] är full och har 13 pers på väntelista! Så skoj att så många är intresserade av Scrapbooking. Här kan du se vad jag haft på bloggen om kursen i våras; […]

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Jag är Mari, mamma, dotter, syster, vän, scrappare, rädd för hundar och svag för choklad. Jobbar med Paf Open i dreamteamet och är en stolt del av April Kommunikation Bloggar för att dela med mig av det som är vackert, skoj, pyssligt, scrappigt, klokt och inspirerande - välkommen!

Mest lästa inlägg

Senaste inläggen

Mest klickade

  • Inget

