I paketet fanns – Fröboken

29 mars 2009 at 10:33 3 kommentarer

Vi ska på fest – vårfest! Vad är en lämpligare gåva än någonting som verkligen hör våren till – fröer. Jag samlade dem i ett minialbum, det finns plats för fler fröpåsar, för anteckningar, minnen och listorna om vad man skall komma ihåg till nästa vår.

klar1

Så här gjorde jag

mala_parmFörst målade jag pärmen med orange akrylfärg för att täcka kanterna.

instruxSedan började jag skära till det papper som blir fickor att ha fröpåsarna i – från A4 som jag skar bort en bit av på både längd och bredd, vek och gjorde ett halvt hål i mitten för ”tumgreppet”, limmade ihop och stämplade med en etikettram.

extra-bladSedan stämplade jag extra blad att ha dels i början och slutet men även som små överraskningar mellan fickorna i boken.

inutiPå insidan av pärmarna klistrade jag blad från en gammal kassabok (tack Bigi vilken skatt), jag fyllde albumet med alla fickor och blad plus fröpåsarna. Albumet som är ihopsatt med metallringar,  klädde jag sedan med mönsterpapper. Några vackra band i ringen gjorde det extra festligt.

Mer om minialbum hittar du här! och här! Det blev en skoj present att ge bort, jag tror jag måste göra fler.

Material; färgat A4papper, mjukt akvarellpapper, metallringar, stämplar, mönsterpapper BasicGrey Mellow, stämpelfärger, akrylfärg

Entry filed under: akrylfärg, minialbum, Scrapbooking. Tags: , , , , , , .

Choc Chip Cookies Blomvild

3 kommentarer Add your own

  • 1. Ann Granlund  |  29 mars 2009 kl. 10:37

    Vilken underbar present ! Jag är mäkta impad och även inspad…

    Svara
  • 2. krumeluran  |  29 mars 2009 kl. 13:56

    Det är helt adorable!!!! tack snälla att du delar med dig… det där ska jag genast testa, så får det bli lite fröalbum till present i påskäggen 🙂

    KRAM

    Svara
  • 3. Fröar av sig « Saxolim’s Blog  |  13 april 2009 kl. 19:22

    […] april 2009 Min fröbok har redan fröat av sig – så […]

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Jag är Mari, mamma, dotter, syster, vän, scrappare, rädd för hundar och svag för choklad. Jobbar med Paf Open i dreamteamet och är en stolt del av April Kommunikation Bloggar för att dela med mig av det som är vackert, skoj, pyssligt, scrappigt, klokt och inspirerande - välkommen!

Mest lästa inlägg

Senaste inläggen

Mest klickade

  • Inget

