Visdom och scrapstop

07 maj 2009 at 21:07 2 kommentarer

Jag har en favoritblogg – alla kategorier. Scrapbooking och kreativitet på flera plan. Låter kanske konstigt men gör ett besök – läs, bläddra, titta, njut!

Just nu kämpar jag med för lite energi och massor med vilja att hitta flow. Ingenting verkar fungera riktigt som det ska och högarna växer mig över huvudet, glädjen i allt försvinner i samma takt och det är sååå seeegt. Gissa om det här inlägget på temat ”What are we afraid of in our creative lives?” gjorde mig fladdrigt glad och kändes så trösterikt när jag i n t e kommer igång!

(se hela inlägget här)

Thinking this is the one and only chance to tell this story so it simply must be perfect. Oh man, what a way to stop you in your tracks. What does perfect mean to you? And who is the judge? Perfect is so very relative. What is perfect to me in this moment may be entirely imperfect to you. To me, perfect is actually taking time to tell your stories. Risking that bit of yourself to document your experience. Perfect is carving out a bit of time to be creative. Perfect is embracing the imperfection inherent in creating something that comes from your heart, and your head, and your hands. Let it go. Simply begin writing. Tell the story in simple, plain sentences one word at a time. Keep writing until all the words have spilled onto the page and then go back and edit. Perfect is actually telling the story rather than letting fear keep you from sharing the lives and lessons of your family.

Så klokt – så tänkvärt,

Det får bli mitt mantra;

To me, perfect is actually taking time to tell your stories.
Perfect is carving out a bit of time to be creative.

Perfect is actually telling the story rather than
letting fear keep you from sharing the lives and lessons of your family.

kopia-av-121008-003


Enligt Wikipedia är ”flow ett psykiskt tillstånd som uppstår då en person med tillräcklig medvetenhet ägnar sig åt en verksamhet med ett definierat mål. Flow beskrivs som en känsla av att ens förmågor räcker till för att klara den utmaning man står inför. Koncentrationen intensifieras, medvetandeheten ökar och man känner en viss tillfredsställelse inombords”.

Entry filed under: inspiration. Tags: .

Uggle update Veckouppdatering

2 kommentarer Add your own

  • 1. krumeluran  |  08 maj 2009 kl. 5:56

    oj oj…. vet så hur du menar🙂 april/maj brukar vara min scrapsvacke månad, mycket på jobbet, vårtrötthet… och aldeles för lite tid gör att man inte orkar på samma sätt som tidigare.

    du får komma och rota bland mina papper om du vill, och göra en swapp eller två om du får inspiration¨av det

    KRAM
    Katarina

    Svara
  • 2. Birgitta  |  08 maj 2009 kl. 19:28

    Vem har inte svackor? Jag är där just nu! Det finns så mycket andra måsten! Dessutom tror jag att det är bra att stiga av tåget ibland och bara leave it en tid! Eller hur??
    Stora kramen, vi kommer igen ;=)

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Jag är Mari, mamma, dotter, syster, vän, scrappare, rädd för hundar och svag för choklad. Jobbar med Paf Open i dreamteamet och är en stolt del av April Kommunikation Bloggar för att dela med mig av det som är vackert, skoj, pyssligt, scrappigt, klokt och inspirerande - välkommen!

Mest lästa inlägg

Senaste inläggen

Mest klickade


