Grönska

13 maj 2009 at 7:13 Lämna en kommentar

Så fint det är ute nu när björkarna är skirt gröna, himlen blå och fåglarna kvittrar – äntligen sol! Här inne hos oss växer det så det knakar.

09.05.08 021

Tomat Outdoor Girl

Tomatplantor, chili och basilika trängs på fönsterbrädet. Barnen förundras över växtkraften och jag har fullt upp med att hålla alla otörstiga.

Det började här! Chilifröna, Jamaican Bell,  jag köpte visade sig vara 4 frön i en liten pyttepåse – ett har grott, sedan köpte jag chili från Zimbabwe, för att ha i maten och de urtagna fröna hamnade i krukor – alla grodde. Så spännande att se om det blir hetta i plantorna. Av gode arbetskompisen fick jag ännu en sort – Brazil. Vilken härlig rundtur… Brasilien, Zimbabwe, Jamaica … Jorden runt med chili är årets odlingstema hos oss!

Läs mer om chili på den här ”hotta” sidan!

Entry filed under: blommor, foto. Tags: , .

Crafts of Today! Medis – sista chansen

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Jag är Mari, mamma, dotter, syster, vän, scrappare, rädd för hundar och svag för choklad. Jobbar med Paf Open i dreamteamet och är en stolt del av April Kommunikation Bloggar för att dela med mig av det som är vackert, skoj, pyssligt, scrappigt, klokt och inspirerande - välkommen!

Mest lästa inlägg

Senaste inläggen

Mest klickade


