Gotland – surdegsbröd

25 maj 2009 at 19:40 2 kommentarer

Ohh så gott bröd det finns på Gotland, stenugnsbakat surdegsbröd. Det vi smakade på i Kulinariska Menyn fanns inte kvar sedan när vi väl kom till bageriet, men på Cajsa Warg i Stockholm hittade jag ett liknande. Mums. Jag sparar kanten och hoppas kunna använda den till start för eget surdegsbröd – vi får se.  Karin har lovat dela med sig av sitt recept. Och varnat mig för att surdeg kräver tålamod – rara grannen Lara säger ”eyes on the price”. Och med surdeg tror jag resan är målet.

gotland3Så fint med toppingen på en kalksten och dekorerad med en Ramslöksblomma!

Entry filed under: baka. Tags: .

Gotlands Tott Hotel och primörer i mängd Gotland Guide

2 kommentarer Add your own

  • 1. ann granlun  |  25 maj 2009 kl. 21:41

    Hej, låter som du haft det finfint… vad underbart med kalkstenen. Kanske vi borde använda våra stenar på lite nya sätt…jag har ju studentkalas i helgen. Kanske det blir smör på sten (hoppas inte het) hälsar Ann

    Svara
  • 2. krumeluran  |  26 maj 2009 kl. 16:05

    låter toppen. surdeg är sååå gott.
    har du provat kantarellens surdegs baguette?? mmmmmums🙂

    måste göra en sur någonting i sommar… men som sagt, det tar en tid att komma dit🙂

    Massor av inspiration igen i din blogg

    KRAM

    Katarina

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Jag är Mari, mamma, dotter, syster, vän, scrappare, rädd för hundar och svag för choklad. Jobbar med Paf Open i dreamteamet och är en stolt del av April Kommunikation Bloggar för att dela med mig av det som är vackert, skoj, pyssligt, scrappigt, klokt och inspirerande - välkommen!

Mest lästa inlägg

Senaste inläggen

Mest klickade


