Avsked

14 augusti 2009 at 9:00 1 kommentar

avsked
Jag ville spara minnena av begravningen i mitt hjärta, där har jag redan pappa. Att fota skulle bli för starkt, för mycket, för nära. Någonstans måste jag ändå göra det overkliga verkligt och tog bilder på barnens kläder, prydligt ordnade på stolar, allt från nyputsade skor till vita skjortor. Och på blommorna dom skulle lämna i graven. Lysande solrosor. När lilla O lämnade sin viskade han ner i graven ”sov gott moffa”. Speciella minnen behöver inte alltid specifika foton.

Digitala mallen hittar du här hos Creating Keepsakes

Entry filed under: foto, scrapbooking digitalt. Tags: , , .

ReDo i scrapbooking Till havs

1 kommentar Add your own

  • 1. Jenny  |  14 augusti 2009 kl. 21:11

    Hej Marie
    Att mista nån nära är alltid svårt, tomheten blir så total och det tar tid både att inse hur det ändrar ens liv, men också att kunna glädjas åt allt fint man trots allt haft. Jag tycker du beskrev så vackert att man inte måste fotografera allt. Precis så upplever jag det också. Vissa händelser ska man vara i, utan kamera speciellt en begravning. Man hinner ta foton både före och efter, men inte precis just då.
    Ta hand om dig, låt allt ha sin tid.
    Jenny Johans

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Jag är Mari, mamma, dotter, syster, vän, scrappare, rädd för hundar och svag för choklad. Jobbar med Paf Open i dreamteamet och är en stolt del av April Kommunikation Bloggar för att dela med mig av det som är vackert, skoj, pyssligt, scrappigt, klokt och inspirerande - välkommen!

Mest lästa inlägg

Senaste inläggen

Mest klickade

  • Inget

