Memory med Alain Gree

25 september 2009 at 21:48 Lämna en kommentar

Vi spelar Memory härhemma. På loppisen för evigheter sedan hittade jag ett Memoryspel – likadant som det jag hade som barn! Alla bilder minns jag, här saknas dock bitmärket min lillasyster gjorde i hörnet på ett av korten. I dag surfade jag bara förbi en blogg i misstag och hon hade samma spel och visste att konstnären Alain Gree (det visste jag inte ens att han heter) har gjort alla dessa fina bilder.

memory

memory2Bilderna från Jane Fosters blogg.

Så starkt bildminnet sitter – ja inte under själva spelet tyvärr, men hur jag minns bilderna från då!

När jag nu funnit ut illustratörens namn kunde jag inte låt bli att Googla lite- och titta på Flickr, där fanns den här bilden – den passar speciellt bra i dag när jag fick Solklartkasse igen. Älskar min fina kass varannan fredag.

ag

Entry filed under: bara fint, illustration. Tags: , .

Minialbum Lift från Two Peas

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Jag är Mari, mamma, dotter, syster, vän, scrappare, rädd för hundar och svag för choklad. Jobbar med Paf Open i dreamteamet och är en stolt del av April Kommunikation Bloggar för att dela med mig av det som är vackert, skoj, pyssligt, scrappigt, klokt och inspirerande - välkommen!

Mest lästa inlägg

Senaste inläggen

Mest klickade

  • Inget

