Mediskurs, minialbum Uppdaterad

02 november 2009 at 17:45 4 kommentarer

Hela helgen i superkreativ, glad miljö. Så duktiga, glada, inspirerade och engagerade tjejer – jätteskoj! Tack! Minialbum var en av uppgifterna – här är en del av resultaten. Vissa kan ej visas på grund av jul-faktorn, andra var inte redo för blogg – tycktes det… Men alla blev jättefina, jättebra lösningar – massor med inspiration!

medis1

Lotta började med en färdig bas och hade albumet som sitt experimentalbum för att testa på olika tekniker under kursen. Att hitta bokstäver till framsidan var inte det enklaste, det som fanns var för färgstarkt – men dock självhäftande, så den skyddande baksidan på var bokstav blev perfekt att använda – kreativt!!

medis2

medis3

medis4Sofi använde resterna från i våras som pärmar i Filips album – kolla bokstäverna i hans namn som blir en del av dekoren! Tess albumspärmar är bara blank vit kartong, med rub ons och stickers blev det så coolt! Ett rosa band i ringarna blev pricken över iet! Även prinsesskronan (som skall målas) är ett fluffigt album med en massa skoj som flikats in mellan bladen.

medis5

Agneta hade ett färdigt album och jobbade sida för sida – bling blev Agnetas varumärke från start med inspiration av Krumelurans LOn jag lånat till kursen.

medis7Sussi hittade snabbt ett tema (garn) och sin färgskala (höstiga toner som doftar natur) till sitt album om de egna husdjuren. Pärmarna skar hon till av en juicekartong och klädde med tapet. Massor med LOn får plats.

medis8

Jenny blev en hejare på att utnyttja mönstret i varje papper – hon skar tunna linjer som kunde förena bild och mönster. Fotohörn i alla möjliga former – synd att jag inte kan visa alla här men jag vill nämna ett staket hon skar ut i ett av mönsterpappren och sedan lade fotot ”bakom” – så fint med hennes alla hästbilder.

medis6Marika hade miljoner kort från resan till Kolmården, dessa ville hon gärna ha i ett album. Hoppsan – plötsligt var det även miljoner albumsblad att försöka hålla ihop. Marika lagade en box istället – som ett kartotek över semesterbilderna (som är små LOs). Mycket måttande och funderande, det blev inte riktigt klart. Men Marika lovade maila bilder sedan så vi alla får se vad det blev till slut. Heja Marika!

Klar! Titta här! (uppdaterad 16.11.09)

medis9Jennys album kommer inte till sin rätt på bilden, cirklar med bilder från OS i Bejing. Så coolt! Toppat med kinesiska rosetter och fastsatta på två tunna röda band hänger rundlarna på väggen men kan vikas ihop till ett litet album.

Entry filed under: Mediskurs, minialbum, Scrapbooking. Tags: , , , .

Mediskurs på Halloween Lördagsfavoriter

4 kommentarer Add your own

  • 1. Marika  |  02 november 2009 kl. 23:14

    Jag klistrade hela söndagskvällen för att få ihop boxen, och tapeten ville varken med tapetklister eller limstick, så det blev lite trixande för att få det som jag ville. Kanske man borde ha målat med akrylfärg istället… Jag har inte hunnit fota den, men du ska nog få bild på mästerverket!

    Svara
  • 2. Birgitta  |  04 november 2009 kl. 7:48

    Hallå…av olika anledningar kom jag sedan aldrig upp till medis, som du märkte…men tapetboken finns ännu kvar..sorry…men ibland blir det som det blir 😉
    Ha en riktigt bra dag!

    Svara
  • 3. Lotta  |  05 november 2009 kl. 15:37

    Hejsan!

    Vad kul att se sitt album här,jag är jätte nöjd med helgen som var synd att den blev så kort ;( men jag har fått mycket beröm av mina vänner,så nu ha jag kommit i gång tror jag ,beställde mera material i dag via nätet och hmmmm (det blev dyrt 😉 )

    Tack till dej Mari,jag kommer igen det va kul!

    Kram Lotta!

    Svara
  • 4. Minialbum, Mediskurs II « Saxolim’s Blog  |  12 november 2009 kl. 23:31

    […] om Medis och de Minialbum vi gjort […]

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Jag är Mari, mamma, dotter, syster, vän, scrappare, rädd för hundar och svag för choklad. Jobbar med Paf Open i dreamteamet och är en stolt del av April Kommunikation Bloggar för att dela med mig av det som är vackert, skoj, pyssligt, scrappigt, klokt och inspirerande - välkommen!

Senaste inläggen

Mest klickade

  • Inget

