Lapptäcke i Scrapbooking

17 november 2009 at 21:03 Lämna en kommentar

Jag scrappar fyrkantigt. Jag gillar det! Jag gillar att utmana mg själv och försöka vara fluffig också men återkommer oftast till mina fyrkanter. Allt i raka rader, ordning och reda. På kursen kallar vi det ”lapptäcksteknik” men på andra bloggar kallas det oftast ”grid”.

@4

Jag har stansat ut bitar ur alla möjliga papper som blivit över. @ är från ett kit av Donna Downey och journaling spot har jag gjort själv med Promarkers. Vit bakgrund, standardpapper från Ordning&Reda

Julen 02 fick S en Game Cube och ett Mario spel – han kämpade tappert med banorna men ”Manta Storm” utmaningen var tuff. Tårfylld och sammanbiten kämpade han i flera dar. Hans minspel var obetalbart på den knepiga banan och en dag passade vi på att fota honom lite i smyg när han försökte igen och igen.. och då plötsligt – så satt den och hans lycka var obeskrivlig!
Bilderna har väntat länge på rätt tillfälle att bli en alldeles speciell LO till honom – som minne av hur han jobbade och som bevis på att det lönar sig att aldrig någonsin ge upp.

mantastorm

Material; Mönsterpapper; My Minds Eye, Festive Signature Christmas, Festive Dots, Basic Grey, Mellow, Juicy och en liten bit överblivet svartgrått papper – vet ej mera fabrikant. Bokstäver – cardstock stickers. SEI Madera Island. Stämpelbokstäver ( storm och YES ). Making Memories foam stamps. Stämpeldyna ColorIt. Rub On. Jenni Bowlin Headings – att den blev lite för stor var en extra bonus – där fick jag en perfekt plats för datum – den 5 januari 03 – länge sedan – men ack så minnesvärt;) Frihandstext med svart penna

Entry filed under: Mediskurs, Scrapbooking. Tags: , , , .

Låd-album Fluff

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Jag är Mari, mamma, dotter, syster, vän, scrappare, rädd för hundar och svag för choklad. Jobbar med Paf Open i dreamteamet och är en stolt del av April Kommunikation Bloggar för att dela med mig av det som är vackert, skoj, pyssligt, scrappigt, klokt och inspirerande - välkommen!

Mest lästa inlägg

Senaste inläggen

Mest klickade


