Simplify

31 januari 2010 at 22:47 3 kommentarer

Trillade på en blogg – så mycket bra! Tips for a Slower-Paced Life!

Dagliga tips för Mindfulness, det kan jag behöva nu – överväldigad av allt härhemma som ska göras, tänkas, ringas, skrivas, ordnas, fixas, planeras, genomföras, dokumenteras och aldrig egentligen är jag riktigt där, utan på väg, till nästa ”hög” med måsten.

Mål 2010 – declutter! Om jag bara får greppet om mitt hem igen så ska jag aldrig mera släppa!

så här ser det ut hos Martha

Martha har oändligt med bra listor på sin sida. Man blifver matt av beundran! Och jag känner mig lite mera organiserad redan.

Ska önska mig Simplify your life boken och Getting Things Done boken och sedan är det ju bara att sätta igång.

Jag hittade de bästa av listor och formuleringarpå Zen Habits, bla 72 Ideas to Simplify Your Life, men för mig som har bråttom, förstås, behövs den korta listan först;

The Short List

For the cynics who say that the list is too long,
there are really only two steps to simplifying:

  1. Identify what’s most important to you.
  2. Eliminate everything else.

eller hur! För att samla all inspiration på temat ”lycka” har jag en ny flik, LYCKA. Och jag börjar här!

Entry filed under: inspiration, lycka, Projekt Att Göra. Tags: .

Project 365, 30 Project 365, 31

3 kommentarer Add your own

  • 1. ann granlund  |  01 februari 2010 kl. 9:49

    ojoj, vad mycket klokskap du har hittat. Kul att du delar med dej av det! jag måste återkomma till det här inlägget ofta … finns mycket att ta till sej och GÖRA … det där minimalistiska hemmet kanske inte är något för en loppistoka som maj men

    Svara
  • 2. Mari  |  01 februari 2010 kl. 20:49

    Tack! Det var lite läskigt att lägga ut alla dessa tankar. Men jag tog mod till mig och gjorde en ny sida också – när du behöver inspiration – klicka på LYCKA längst till höger i min menyrad under sidhuvudet. Scrollar du där hittar du alla länkar – och fler – vartefter dom letar upp mig.

    Svara
  • 3. Mina 3 favoritbloggar, just nu « Saxolim’s Blog  |  04 februari 2010 kl. 13:11

    […] En blogg om simplify, för jag behöver […]

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Jag är Mari, mamma, dotter, syster, vän, scrappare, rädd för hundar och svag för choklad. Jobbar med Paf Open i dreamteamet och är en stolt del av April Kommunikation Bloggar för att dela med mig av det som är vackert, skoj, pyssligt, scrappigt, klokt och inspirerande - välkommen!

Mest lästa inlägg

Senaste inläggen

Mest klickade


