Kap Horn

21 mars 2010 at 15:38 3 kommentarer

Min farfar var en riktigt Kap Hornare, en albatross. Min pappa var en Kap Hornare av djupt intresse och engagemang. Jag är Kap Hornare av tradition och respekt för vad sjöfarten betyder för mig och för oss alla här. Någon gång skall jag åka till Chile och Kap Horn. Men inte denna gången.

Från föreningen åker två, och Allan Palmer skickar med en akvarell som gåva från Åland. Jag blev jätteglad när han bad mig göra en pärm till akvarellen.

Allans pappa var också Kap Hornare, och god vän med min pappa – därför var detta projekt extra roligt att få göra. Insidan av pärmen är fodrad med sidor om riggning från min pappas lärobok i sjömanskap, han fick boken 1954. Nu kom den till nytta på ett helt annat vis – och seglar vidare i den formen till Kap Horn.

Entry filed under: collage, illustration, inspiration, minialbum, Scrapbooking. Tags: , , , , , .

Glass och glamour Project 365, 74-80

3 kommentarer Add your own

  • 1. ann granlund  |  21 mars 2010 kl. 15:46

    det ser fantastiskt fint ut. Vilket roligt jobb🙂

    Svara
  • 2. Lilla My  |  21 mars 2010 kl. 16:51

    Wow, den var snygg !!

    Svara
  • 3. lara band  |  21 mars 2010 kl. 19:24

    Gorgeous!

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Jag är Mari, mamma, dotter, syster, vän, scrappare, rädd för hundar och svag för choklad. Jobbar med Paf Open i dreamteamet och är en stolt del av April Kommunikation Bloggar för att dela med mig av det som är vackert, skoj, pyssligt, scrappigt, klokt och inspirerande - välkommen!

Mest lästa inlägg

Senaste inläggen

Mest klickade


