Så mycket gott

27 maj 2010 at 21:33 Lämna en kommentar

Mmmm man kan mumsa sig genom massor av smaskiga bloggar – jag har inte riktigt hittat dem förr men nu, oj vilka vilda planer för vidunderliga måltider jag smider…

och lite småkaksfrossa förstås,

ska nog prova Oreo-receptetpickipicki

Foto från pickipickis blogg

Och jippi hos temakerskan finns receptet som måste vara liknande bästa Tessas moccaruts-ersätting, alltså helt suveränt goda kokoskolakakan. Besök en jättefin blogg; Brunkullans Temakerska.

Foto från Brunkullans Temakerskas blogg

Kalasgott är annan farlig länk – men surdegsinstruktionen verkar enkel och redig.

Och till middag… kanske fläskrullader med cidersås… från Emmas Kök, där  fanns allt möjligt gott.

Foto från Emmas köks blogg

Och hos Pytte hittade jag t o m  förföriska GIrecept, eftersom jag ju faktiskt är på GI, oftast… tänk Musslor med bacon

Foto från Pyttes blogg

Mina prinsar gillar majs, kanske man vågar piffa till den lite med lime och koriander? Det finns inspiration till både majs och annat hos I Mitt Lilla Kök.

Foto från I mitt lilla köks blogg

Ibland räcker det med vackra bilder för att få mig hungrig – här hos Helena Ljunggren blir jag rent svulten.

Fotot från Helena Ljunggrens blogg

Det svåra är inte att laga maten tycker jag men VAD man ska laga – här finns hjälp!

Veckomatsedel

BBC recipe planner

och slutligen, bara skoj att läsa.. men kanske inte prova på själv.. Daniel Roos

Entry filed under: inspiration, recept. Tags: .

Vill ha, kan göra, när hinna Jag

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Jag är Mari, mamma, dotter, syster, vän, scrappare, rädd för hundar och svag för choklad. Jobbar med Paf Open i dreamteamet och är en stolt del av April Kommunikation Bloggar för att dela med mig av det som är vackert, skoj, pyssligt, scrappigt, klokt och inspirerande - välkommen!

Mest lästa inlägg

Senaste inläggen

Mest klickade

  • Inget

