Vem har ordet?

28 december 2010 at 10:25 4 kommentarer

Jag hittar det inte – vem har det? Ordet. Jag behöver det, ett nytt ord. Gärna så stort att det rymmer mycket och många, gärna så litet att jag kan bära det med mig varje dag.

Lycka, mitt ord för 2010, var ett så fint ord, en gåva från vännerna på April. Tänk så mycket det ordet bar genom hela året. Hjälpte mig hitta lycka där det fanns och bara väntade, lärde mig fokusera så att valen jag gjort varje dag orienterade mig närmare lycka istället för längre ifrån.

Inspiration från början fick jag hos Ali Edwards ”one little word”

När jag hittar ordet, eller det mig, ska det få bo hos mig på ett smycke, tror jag vill ha ett från Lisa Leonard igen. Eller ett stadigt block med plats för fler ord – eller namnen på prinsarna – eller både och.

Bilden från Etsy – Christina Gunther

Entry filed under: inspiration. Tags: .

Ordning på alla Nytt år – nya möjligheter

4 kommentarer Add your own

  • 1. Ingrid Johansson  |  28 december 2010 kl. 10:57

    Ett ord som kommer till mig då jag tänker på dig är mod. Du har en hel del tycker jag det verkar men ibland kanske det kan vara bra att påminnas om det, att du är cool alltså. Cool skulle också passa dig bra!

    Svara
  • 2. Jenny  |  28 december 2010 kl. 21:37

    Tillit
    Hopp
    Värme
    Kärlek
    Omtanke
    Tacksamhet
    Kanske nåt kan passa….

    Svara
  • 3. Mari  |  29 december 2010 kl. 19:30

    Så glad jag blir! Tack! Tack för fina ord, massor med inspiration och hjälp på vägen.

    Svara
    • 4. Jenny  |  02 januari 2011 kl. 20:43

      Kanske inspiration är ditt ord för i år? Du använde det nu i kommentaren och är en del av ditt arbete och fritid…

      Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Jag är Mari, mamma, dotter, syster, vän, scrappare, rädd för hundar och svag för choklad. Jobbar med Paf Open i dreamteamet och är en stolt del av April Kommunikation Bloggar för att dela med mig av det som är vackert, skoj, pyssligt, scrappigt, klokt och inspirerande - välkommen!

Mest lästa inlägg

Senaste inläggen

Mest klickade


